El carril bici fantasma
La setmana passada els barcelonins van rebre la nova edició de la guia de la ciutat. La guia, que aquest any està dissenyada en un bonic color negre, s’ha convertit ja en un clàssic de totes les cases de Barcelona des que l’Ajuntament la va començar a repartir, ara fa 16 anys. També crida l’atenció la periodicitat de la guia: cada quatre anys, justament uns mesos abans de les eleccions municipals. Deu ser casualitat.
De tots els múltiples i utilíssims apartats de la guia, un dels més interessants és, sens dubte, el plànol dels carrils bici de la ciutat. El plànol en qüestió mostra una trama urbana digna d'Amsterdam o de Copenhague: farcida de carrils bici. Dividits, com és ja tradicional, en dues categories: existents i previstos. I, com és fàcil d’imaginar, l’extensió dels carrils previstos supera (de molt) la dels existents. I si agafem la guia del 2003, veurem que ja aleshores passava el mateix i que els carrils bici pels quals es podia circular de debò eren molts menys que els que sortien al mapa, perquè l’ajuntament hi havia inclòs els que encara eren un projecte. I si algú conserva les guies anteriors, podrà comprovar que això sempre ha estat així. De fet, hi ha alguns trams que segueixen estant previstos (i presents a les successives edicions de la guia de la ciutat) des de l'any 1991. Està clar que l’Ajuntament de Barcelona és molt previsor.
Publicat a eldebat.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada